نقشه راه آموزش هک و امنیت از صفر تا صد...

هکر بودن یکی از جذاب ترین و خفن‌ترین کارهای دنیاست با این که فیلدهای این شاخه جزو پردرآمدترین مشاغل دنیان ، ولی برای این که به این سطح از جذابیت و درآمد برسیم نیازه که دو پارامتر و رعایت کنیم :

1 – دیدن آموزش درست از مدرس درست

2 – تمرین و تکرار و تجربه

نکته‌ای قبل از گفتن مراحل آموزشی هک و امنیت : افراد صرفا با دیدن دوره‌ها و  مطالعه کتاب‌ها به نتیجه قابل توجهی دست پیدا نمیکنن ، پس اگر قراره تبدیل به یک هکر و یا امنیت کار حرفه‌ای بشید ، بهتره تمرین و تکرار و همیشه تو برنامه خودتون داشته باشید و به سرعت بعد از یادگیری هر نکته دست به کیبورد و موس بشید و برای تست و آزمون خطا حرکت کنید.

نقشه راه یادگیری هک و امنیت

همیشه برای رسیدن به یک مقصد مشخص و یک هدف ، انسان به دنبال مسیری مشخص و واضح میباشد تا بدون مشکل و بدون از دست دادن تمرکز و بدون داشتن کمترین شک به سمت هدف حرکت کند، در دنیای هک و امنیت که پر از چالش‌ها و بیراهه های مختلف میباشد که میتواند مارا از مسیر اصلی خارج کند داشن یک رود مپ یا یک نقشه مسیر میتواند سرعت مارا در حرکت بیشتر و بیشتر کرده و همچنین میتواند راهنمای ما باشد تا دقیق تر و بدون مشکل به سمت مقصد اصلی خود حرکت کنیم در این صفحه از سایت کداکر ما قصد داریم تا با در اختیار قرار دادن یک نقشه مسیر راه سایبری حرفه‌ای و اصولی افرادی که قصد جرکت به سمت یک مقصد مشخص در زمینه هک و امنیت را دارند را راهنمایی کنیم.

نقشه راه هک و امنیت از صفر

تمام این شش مرحله....

در سطح پایه شما نیاز به گذشتن از 6 دوره اساسی برای توانایی پیاده سازی و انجام پروژه های عملی دارید که در یک ویدئو تمام هرآنچه که باید بلد باشید و گفتم ، در ویدئو روبرو سعی کردم هرچیزی که شما برای شروع مسیر نیاز دارید و در اختیارتون قرار بدم تا در سریع ترین زمان به نتیجه مورد نظر برسید بعد از دیدن ویدئو به مطلعه ادامه صفحه بپردازید

پخش ویدیو

اگه به وویس بیشتر علاقه داری…

پخش کننده صوتی

مواردی که قبل از ورود به

هک و امنیت باید بدونیم

Fading Shadow Behind Circle

استمرار در مسیر

مسیر یادگیری هک و امنیت مثل بقیه مسیر های آموزشی و تخصصی دارای چالش های زیادی میباشد و اولین نیاز این مسیر استمرار داشتن و حضور در مسیر با تمام سختی‌هاست ،،ورود به حوزه‌های تخصصی میتواند پر چالش و سخت باشد و پایداری در این مرحله تضمین رسیدن به نتیجه میباشد.

Fading Shadow Behind Circle

همه شاخه‌هارو نرو

حوزه هک و امنیت دارای زمینه ها و حوزه های فعالیتی زیادی هستش که هر لحظه میتونه آدم و وسوسه کنه و به سمت خودش بکشه ولی بهترین کار در این لحظه تمرکز بر روی یک حوضه تخصصی هستش تا به نتیجه برسیم.

Fading Shadow Behind Circle

زمان بر خواهد بود...

به نتیحه رسیدن در زمینه هک و امنیت در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و از ابتدای راه باید خودمون و برای مسیری طولانی و پر پیچ و خم آماده کنیم هرچند در این مسیر به آرامی پیشرفت را احساس میکنیم ولی برای نتیجه واقعی نیاز به زمان در آموزش و تمرین داریم.

Fading Shadow Behind Circle

زبان انگلیسی ...

زبان انگلیسی از الزامات این مسیر خواهد بود ، هم برای یادگیری و مطالعه در ابتدای مسیر و هم برای بروزرسانی اطلاعات خود در دنیای هک و امنیت ، تمام علوم و آموزش های دست اول را میتوان در کتاب‌ها و ویدئو‌های زبان انگلیسی با سرعت خیلی بالاتری به دست آورد.

قبل از هرچیزی باید بدونی که ...

تمام مطالبی که ما برای یادگیری فن و یا علم نیاز داریم در فضای آزاد اینترنت به صورت رایگان در دسترسه و میشه بدون پرداخت هزینه تمام مطالب و به فرمت های مختلف : ویدئویی ، نوشتاری و یا صوتی پیدا کرد و یادگیری و شروع کرد ، ولی نکته ای که مطالب آزاد و رایگان و ،از دوره‌ها و پشتیبانی‌‌ها جدا میکنه وجود تجربه و خریده زمانه ، شما کاملا آزادید تا بین پول و یا زمان انتخاب کنید و مسیر خودتون و استارت بزنید.

نظر کیلاکر : حتما از ترکیب این دوتا استفاده کنید ، با تحقیق و سرچ شروع کنید و زمانی که احساس کردید تجربه یک مدرس در یک دوره میتونه بدردتون بخوره و زمان شمارو ذخیره کنه در اون دوره شرکت کنید. ( نحوه کلام یک مدرس و عمق درک اون از مطلب دوتا چیزیه که باید بهش دقت کنید برای انتخاب مدرس خوب البته که المان‌های دیگه‌ای هم هست ….. )

درآمد حوزه هک و امنیت در کشور های محتلف

درآمد حوزه هک و امنیت در کشورهای مختلف متفاوت است و به عواملی چون سطح تخصص، نوع شغل، و موقعیت جغرافیایی بستگی دارد. هکرهای کلاه سفید که به صورت قانونی و برای تأمین امنیت سیستم‌ها فعالیت می‌کنند، می‌توانند درآمدهای بالایی داشته باشند، به ویژه اگر در شرکت‌های بزرگ و یا به عنوان مشاوران امنیتی مستقل کار کنند1. در کشورهای توسعه‌یافته، جایی که نیاز به امنیت سایبری بیشتر است، درآمدها معمولاً بالاتر هستند. از طرفی، در کشورهای در حال توسعه نیز با افزایش آگاهی نسبت به امنیت سایبری، تقاضا برای متخصصان این حوزه در حال افزایش است که می‌تواند به افزایش درآمد آن‌ها منجر شود. به طور کلی، هک و امنیت به عنوان یک حرفه در حال رشد شناخته می‌شود و فرصت‌های شغلی در این زمینه در سراسر جهان در حال افزایش است.

سرچ و مطالعه برای هکر شدن

سرچ و مطالعه یکی از مسیرهای پر چالش ولی عمیق از یادگیریه ، پر چالش به چند دلیل : نبود منابع فارسی مناسب و اجبار در مطالعه انگلیسی ( البته که در این مسیر برای پیشرفت وجود سواد زبان انگلیسی از الزامات است) ، نداشتن تجربه و پرداخت زمان برای یادگیری بهتر و مهمتر از همه نداشتن بک مشاور به عنوان پشتیبان ، ولی در عین حال از نظر من مطالعه ، تحقیق و تجربه خیلی زیاد به یادگیری شما عمق میده و باعث میشه مطالب و کامل و مستقیم دریافت کنید 

سه تا استاد بزرگ تو این مسیر هست که شما باید ازشون یاد بگیرید :

  • گوگل
  • یوتیوب
  • کتاب

دیدن دوره آموزشی هک و امنیت

بین دانش و اطلاعات موجود در اینترنت و مطالب داخل یک دوره تنها تفاوت‌هایی که وجود داره تجربه و بینش مدرس و پشتیبانی و مشاوره هستش که باعث میشه شما در زمان خیلی کوتاه تری به نتیجه برسید و هدفی که دارید و بدست بیارید.

برای انتخاب یک مدرس خوب اول از محتواهای با هزینه های کمتر یا حتی رایگان استفاده کنید تا از درک مدرس از مطلب و قدرت انتقال اطلاعات مدرس خودتون مطمئن بشید و قبل از انتخاب یک دوره و خرید دوره ها مطمئن بشید که  دوره برای شما مناسب باشه و تنها منجر به اتلاف هزینه و زمان نشه.

اگر قبلا دوره‌ای خریدید ولی هیچ نتیحه‌ای در مسیر شما نداشته لطفا دیگه در دوره‌ای شرکت نکنید چون قرار نیست دوره و کلاس به عنوان قرص مصرف بشه (در بدترین دوره‌ها هم نکته‌ای برای یادگیری هست)

یادگیری از کجا شروع میشه و کجا تموم میشه؟

بادگیری هک و امنیت از سرچ و تحقیق و دوره ‌های پایه‌ای شروع میشه تا جایی که فرد احساس کنه تمام مباحث بیسیک هک و  امنیت و یادگرفته و قابلیت پیاده سازی داره از اونجا به بعد برای متخصص شدن و درآمد داشتن تازه مسیر شروع میشه و شما نسبت به دانشی که به دست آوردی و دیدگاهی که داری باید فیلد تخصصی خودت و انتخاب کنی که جلوتر بیشتر درموردش میگم ، ولی درمجموع در شاخه‌هایی مثل امنیت سایبری یادگیری هیچوقت متوقف نمیشه و فرد برای همیشه موظف به سرچ و بروزرسانی اطلاعات خودشه.

بعد از هفت مرحله . . .

بعد از گذشتن از 5 مرحله پایه‌ای هک و امنیت و تسلط کامل بر تمام مباحث شما آمادگی انتخاب فیلد فعالیت تخصصی خودتون و پیدا کردید و با دید باز توانایی انتخاب دارید تا در ادامه مسیر تبدیل به یک هکر حرفه‌ای بشید و در دنیای امنیت به عنوان یک شخص حرفه‌ای شناخته بشید ، در ویدئو ذیل توضیحات مختصر و مفیدی از زمینه‌های تخصصی قراردادم تا ادامه مسیر براتون روشن باشه.